Preloader

Oranje Fonds

Ontwikkelen van een verfrissend nieuw magazine concept

De nieuwe wereld van Oranje Fonds

Hoe breng je die nieuwe wereld van Oranje Fonds waar iedereen een plek heeft ongeacht zijn of haar achtergrond goed in beeld? Maar ook: hoe geef je de mensen die daarvoor zorgen en de mensen om wie het gaat erkenning en aandacht voor hun inspanningen?  

Oranje Fonds Initiatieven helpen uiteenlopende doelgroepen een plek te veroveren in de samenleving en met elkaar een nieuwe, sociale wereld te creëren. Op hele eenvoudige manieren als burendag met gezellige straat barbecues maar ook langjarige groeiprogramma’s voor sociale initiatieven. Die nieuwe wereld werd getoond in drie magazines over het maatjesprogramma, kwetsbare mannen en de gestage groei van sociale initiatieven. In de vorm van storytelling met echte verhalen van de mensen over wie het gaat, daarmee werd het een magazine van hen en niet over hen. Per magazine werkte ik voor de diepgaande, meer theoretische  verhalen samen met onderzoekers van de universiteiten van Groningen, Nijmegen en Rotterdam. Prachtig om te ervaren hoe mensen vanuit welke achtergrond dan ook met elkaar proberen om die sociale samenleving vorm te geven.